LARPPAUS -MENU

Kotomaan heimot - Tuuleton päivä

Debrief
Tehtävä: Löytää parantaja veljeni poikaa hoitamaan.

Metsässä samoamisen jälkeen veljeni Jalmarin (Jaska) onnistui lopulta rauhanomaisin keinoin houkutella neljä pelokasta eevanheimolaista mukaansa Pellonreunan talolle.
Minä (
Ylermi Pellonreuna), Salme (Tia) ja kylänvanhin Aaro (Arttu), jouduimme jäämään vastavuoroisesti Eevanheimon panttivangeiksi. Lopulta Ilmari parantui. Vapauduimme ja elämä Korvensalon kylässä tasoittui entisiin uomiinsa. (seuraavaan peliin asti...)

Lisää valokuvia Kotomaa IV:stä Omnionin sivulla

30.6.2001,Rimmin kämppä, Orivesi. Hahmoni
kirjoitti ja kuvan nappasi Mikko Aaltonen
.

Palaute (suurin piirtein sellaisena kuin se pelin tekijöille lähti):

-Sääntöjen toimivuus tässä pelissä?
OK

Pelin ajankohta. Oliko aloitus/lopetus sopivaan vai väärään aikaan?
OK

Jatkot
Naheeta kun porukka lähti pois, muuten kivaa.

Muuta järjestelyihin liittyvää sanottavaa?
Toimi ihan hyvin.

- Hahmossasi positiivista/negatiivista?
Matsku oli hiukka buginen eli pari epäselvyttä, mutta tulihan tutkittua tarkaan. Turhan paljon tuttuja hahmoja, paikan päällä ei ollut yhtään liikaa aikaa opetella niitä. Tavoitteiden puute ei oikeestaan haitammut, en edes jaksanut alkaa säätää tavoitteisiin kirjattua kauppasuhteiden hieromista eevalaisten kanssa kun se tuntui jotenkin niin epäloogiselta.

- Oletko tyytyväinen omaan pelaamiseesi?
Joo, en ainakaan mokaillut hirveesti. Vauhtiin pääsin kyllä vasta ihan lopussa eli puolen välin jälkeen.

- Sanottavaa muiden pelaajien panoksesta?
OK. Joukossa muutamia näkyvämpiä suorituksia, mutta oikeastaan aika tasaisen hyvää.

- Naurattiko? Millainen koominen tilanne hahmosi kanssa sattui?
Ei naurattanut kuin kerran. Sekään ei ollut mahtikoomiikkaa, vaan lähinnä Miskan terävän, osuvan ja hahmoonsa sopivan kommentoinnin ansiota.
Yritimme miekanheimolaisina saada puhuttua eevalaisista parantajaa mukaamme Ilmaria hoitamaan. Kiire oli ja hätä. Siinä kun Jalmari selosti sitä miten hänen poikansa oli loukkaantunut vakavasti karhua vastaan tapellessaan, niin Miskan pelaamaa eevalaista urhoa kiinnosti lähinnä vain: "Miten sen karhun kävi?!"

- Mitä ikävää/vitutusta aiheuttavaa sinulle sattui?
No, pelimatka Treelta ei ollu yksin kovin kiva ajella. Onneks palatessa oli sentään Essi kyydissä.

- Vastasiko peli odotuksiasi, kannattiko tulla?
Tuo on hyvä kysymys. Jos käyttää matkoihin 8-10tuntia ja n.250mk + pelimaksu ja safkat ym. niin onko 1 1/2 tuntia peliä järkevä mitta!? Lopulta mun peli oli OK, koska hahmoni oli sentään aika keskeinen. Jollain Oulalla, Kimmolla, Essillä, Jonesilla jne. oli musta aika vähän pelaamista tai tekemistä, eli heidän puolestaan tuli vähän ikävä olo.

koluarvosanat:
Pelin juonet 7
Pelin onnistuminen 9
Fiilis 8-9
Hahmo 8

- Muuta sydämellä tähän peliin liittyen?
"Yhden tavoitteen-pelit" ei ole kovin hyvä idea. Mutta minkäs teet kun porukka on pieni! Pelaajamäärältään tälläinen peli olis ehkä kaivannut enemmän kauniita ja rohkeita kuin actionia. Aloituksessa olisi voinut olla hetki rauhallisempaa jutustelua, kun lähdettiin liikkeelle peli muuttui aika hektiseksi.

"Matkalla" ei nimenä sopinut kovin hyvin, ei tässä sentään niin paljon liikuttu.

Ihan hyvä Kotomaa -peli. Mulle ehkä kakkosen tasoinen (KH2:ssa mulla oli jännempi hahmo). Ehkä kolmonen nousee näistä mielessäni parhaaksi. Siinä oli potentiaalia ja elämyksiä. Ykkösessä olin aika pihalla, mut siinä oli taas aika lailla fiilistä. Mulla oli kotoa lähteissä jostain syystä vähän ikävät fiilarit. Stressiä?! Mutta bussissa tunnelma alkoi nousta. Pelin jälkeenkin Tampereella oli vähän orpo oli. Sitä Outin kanssa kahvittelu tosin helpotti.