Panhead 1948 - 1965  

1948: Panhead esiteltiin. Springer etuhaarukka oli viimeistä vuotta tuotannossa (ennen kuin se taas Evo aikakaudella otettiin tuotantoon). Pannun venttilikopat olivat kromattu vain tänä vuonna, jatkossa ne olivat ruostumatonta terästä. Panheadissa oli parannettu öljyn virtausta ja kulutusta (vuotamista). Muita isoja parannuksia oli hydrauliset nostajat (sellaisia löytyi tällä aikakudella vain kalliista autoista), jolla saavutettiin pienempi säädön tarve ja viileämpänä käyvä kone. Runkoa jouduttiin venyttämään jotta kone mahtuisi paikalleen, näin oli syntynyt wishbone runko.

Vuoden mallit:  61 kuutiotuumaiset EL Special Sport Solo, E Sport Solo, ES Sidecar Twin, ja 74 kuutiotuumaiset FL Special Sport Solo, F Sport Solo ja FS Sidecar Twin.

1949: Hydra-Glide mallinimi tuli käyttöön (nimi tulee hydraulisesta etuhaarukasta).

Vuoden mallit: 61 kuutiotuumaiset EL Hydra-Glide Sport Solo,  E Hydra-Glide Solo,  ES Hydra-Glide Sidecar Twin,  EP Sidecar Twin springer haarukalla,   ELP Sport Solo springer haarukalla. Sekä 74 kuutiotuumaiset FL Hydra-Glide Sport Solo,  F Hydra-Glide, Solo,   FS Hydra-Glide Sidecar Twin,  FP Sidecar Twin, springeri haarukalla  FLP Sport Solo springeri haarukalla.

1950: Sylinterinkansia muutettiin: imukanavaa suurennettiin jolla saavutettiin 10 % tehonlisäys, venttiilinohjurit tehtiin pronssista. Kaasutin uusittiin. Öljysuodatin siirrettiin pois öljysäiliöstä.

Vuoden mallit: 61 kuutiotuumaiset EL Hydra-Glide Sport Solo,  E Hydra-Glide Solo,  ES Hydra-Glide Sidecar Twin. Sekä 74 kuutiotuumaiset FL Hydra-Glide Sport Solo,  F Hydra-Glide, Solo,  FS Hydra-Glide Sidecar Twin.

1951: Vuoden mallit: 61 kuutiotuumaiset  EL Hydra-Glide Sport Solo,  ELS Hydra-Glide Sidecar Twin, sekä 74 kuutiotuumaiset  FL Hydra-Glide Sport Solo,  FLS Hydra-Glide Sidecar Twin.

1952: Jalkavaihteet tuli käyttöön. Käsikytkimen käyttöä helpottamaan tuli tehostaja joka sai lempinimen rotanluokku. 61 kuutiotuumaisia valmistettiin viimeistä vuotta.

Vuoden mallit: 61 kkutiotuumaiset  EL Sport Solo, ELS Sidecar Twin,  ELF Sport Solo jalkavaihteella. 74 kuutiotuumaiset  FL Sport Solo,   FLS Sidecar Twin,  FLF Sport Solo jalkavaihteisena.

1953: Vuoden mallit kaikki 74 kuutiotuumaisia  FL Sport Solo,  FLF Sport Solo jalkavaihteilla,  FLE Solo "Traffic Combination"
  FLEF Solo "Traffic Combination" jalkavaihteilla.

1954: Vuoden mallit kaikki 74 kuutiotuumaisia  FL Sport Solo,  FLF Sport Solo jalkavaihteilla,  FLE Solo "Traffic Combination"
  FLEF Solo "Traffic Combination" jalkavaihteilla.

1955: Tuli FLH malli markkinoille (hot-rod versio F sarjaan).

Vuoden Hydra-Glide mallit kaikki 74 kuutiotuumaisina:  FL Sport Solo,  FLF Sport Solo jalkavaihtein,  FLE Solo "Traffic Combination", FLEF Solo "Traffic Combination" jalkavaihtein,  FLH Super Sport Solo,  FLHF Super Sport Solo jalkavaihtein.

1956: Mallit täysin samat kuin edellisenä vuonna.

1957: FLE ja FLEF mallit olivat poistuneet tuotannosta.

Vuoden Hydra-Glide mallit kaikki 74 kuutiotuumaisina:  FL Sport Solo,  FLF Sport Solo jalkavaihtein,  FLH Super Sport Solo,  FLHF Super Sport Solo jalkavaihtein.

1958: Duo-Glide korvasi Hydra-Glide nimen F sarjassa. Duo-Glide nimi tuli siitä että molempii päihin tuli jousitus. Takajouset olivat samat kromatut joita ensimmäiset Sportsterit käyttivät KR mallissa.

Duo-Glide 74 kuutiotuumaiset mallit olivat  FL Sport Solo,  FLF Sport Solojalkavaihtein, FLH Super Sport Solo, FLHF Super Sport Solo, jalkavaihtein.

1959: Jalkavaihteiseen malliin tuli vapaa merkkivalo. Mallinimet pysyivät samana.

1963: Öljynkierto suunniteltiin uusiksi. Suuntavilkut tulivat eteen ja taakse. Mallinimet olivat edelleen samat kuin vuonna -58.

1965: Panheadin viimeinen vuosi. Sähköjärjestelmä muuttui 12 volttiseksi. F sarjaan sai ensimmäistä kertaa sähköstartin. Mallinimeksi muuttui Electra-Glide.

Elcctra-Glide 74 kuutiotuumaiset mallit: FLB Electra-Glide, FLFB Electra-Glide jalkavaihteinen, FLHB Electra-Glide Super Sport, FLHFB Electra-Glide Super Sport jalkavaihteinen.