Sportster 1957 -         

Mallinimet           

1957: Sportster XL esiteltiin 
55cid 7.5:1 puristussuhde, hemi malliset palotilat, 90 asteen venttiili kulma, 4: nokka-akselia

1958 XLH esiteltiin korkeampipuristeisempana ja isommilla venttiileillä. Rikastimen käyttövipu siirtyi vasemmalta puolelta ilmanpuhdistajalle. Vahvempi kytkikoppa ja uudenlaiset tiivisteet. Uusi uiva kytkin. Kaksi harjainen laturi. Optioina vilkut ja tuuman pitemmät iskunvaimentajat.
XLC & XLCH (Competition/California hot) malleissa oli suuremmat kanavat ja venttiilit. Korkeapuriste männät, magneettosytytys. 

1959: XLH varustettiin tuplaputkilla ja tupla vaimentajilla. XLCH malliin kuului trippimittari. 14.5 sek ¼ maili loppunopeudella 90 mph

1962: Alumiininen t-kappale


1963: XLCH 14.3 sek ¼ maili loppunopeudella 92 mph

1964: alumiininen jarrurumpu edessä.

1965: XLH ja XLCH siirtyi 12 volttiseen sähköjärjestelmään. 
XLH sai automaattisella sytytyksen säädöllä.

1967 Sähköstartin sai optiona.


1968: Käynnityspoljin poistettiin XLH:sta. <-?!?!? tietoa tarkastetaan.

1970:  XR750 esiteltiin: 45 kuutiotuumaa, 10.5:1 puristussuhde. 90 hevosvoimaa, kaksi 36mm Mikuni kaasutin, 4 vaihteinen vaihteisto, magneetto sytytytys.  


1972 XL 61 cid (1000cc) korvasi 900cc koneen. Tehoja 61 hp, huippunopeus 110+mph, 13.38 sek ¼ maililla (97.7 mph), kulutus 43 mpg. Uiva kytkin. Uudenlainen öljypumppu. Uusi jakopään koppa. Kaasutin merkkiä Bendix. Nopeusmittarin käyttövoima otettiin etupyörän navasta ( 900 cc käyttövoima vaihteistosta).

1973:Ensimmäinen AMF tuotannon Harley.Vakiona vilkut. Levyjarru eteen.

1974: Kaasun palautusjousi. Loppuvuodesta kytkin muuttui perinteisestä "6-jousta ulkokehällä" mallista "2-jousta keskellä" malliin jolloin myös ensiövedon sisällä käyttömekanismi hieman muuttui. Uusi jarrusatula eteen.

1975: Vaihdepoljin ja jarrupoljin muutettiiin niin että vaihde vasemmalla jarru oikealla. muutokset tehtiin vivustoilla vanhaan konstruktioon.

1976: Loppuvuodesta Keihin kaasutin korvasi aikaisemman Bendix mallin


1977: XLT(touring ) malli markkinoille. XLCR esiteltiin Daytonassa . Uudet lohkot jossa vaihdepoljin muutettu jo lohkossa vasemmalle. Uusi öljypumppu jonka pystyy  irroittamaan ilman moottorin irroitusta. Ensiövedon kiristys muuttui, nyt voitiin kiristää ensiöveto koppaa avaamatta. XLCR:ssä 7-puolaiset magnesium-valuvanteet 

1978: XLCR 9-puolaiset aluvanteet, suurempi halkaisiaiset äänenvaimentajat

1979: Kaikki mallit saivat XLCR peräisin olevat rungon ja pakoputkiston. XLT poistettiin tuotannosta. Käynnistyspoljin poistettiin kaikista malleista. Levyjarru tuli eteen ja taakse. XLS esiteltiin.


1980: Renkaat vaihtuivat 18 tuumaisista 16 tuumaisiin. 

1981:


1982: Puristussuhde pudotettiin 8.8:1


1983: XLX-61 ja XR1000 esiteltiin. 


1984:Vaihtovirtalaturi korvasi tasavirtalaturin. XLH käytettiin Peanut tankkia jälleen. 

1985: Loppuvuodesta tuli ensimmäinen Evo Sportster markkinoille. Konekooltaan 883 ja 1100


1987: Sportsterin 30 vuosipäivä. Hugger malli esiteltiin ensimmäistä kertaa.


1988 1200 cc Evo tuli markkinoille. Uusi 39mm etuhaarukka korvasi vanhemman 35mm haarukan. Uusi 40mm kaasutin. 1990: tuli paperinen ilmansuodatin ja värivaihtoehtoja sai valita.


1991: 5 nopeuksinen vaihteisto korvasi 4 nopeuksisen. Hihnaveto korvasi ketjun 883 deluxe ja 1200 malleissa


1992: Hugger mallista tuli entistä matalampi.


1993: Hihnaveto nyt kaikkiin Sportsterin malleihin

1994:

1996:

2003: 100-vuotis juhlamallit.

2004: Esiteltiin kumikiinnikkeillä oleva Sportster.